Fråga om valpar

Helena - Är det nu i höst du planerar att ta valp? Är det med Yra och Teo eller Yra och annan hane? Rent teoretiskt, om du tog valp på Yra och Teo, tror du att det skulle vara svårare/ vara mer försiktig vid nästa löp efter det? Förstår du frågan? Alltså att Teo skulle bli mer på henne efter en enda gång.
 

Hej och supertack för din fina kommentar som du lämnade ihop med frågan! Kul att du gillar bloggen!
 
Yra kommer att paras nästa gång hon löper och det är hennes uppfödare Catharina som har kennel Chandis som kommer att ha den kullen hos sig. Catta är dock superschysst och involverar mig väldigt mycket fast jag "bara" är fodervärd så ska verkligen bli superkul! Förhoppningsvis så blir den en (eller flera) tikar i den kullen och om så blir fallet så kommer jag köpa en av Catta. Yra kommer ha 2 kullar hemma hos Catta och om allt går vägen och blir som man tänkt sig så kommer hon förhoppningsvis ha en kull hos mig sedan också, det håller vi tummarna för.
 
Det är inte min lille Teo som ska användas på Yra utan en annan snygg hane som jag har valt att inte gå ut med för ens Catta säger att det är OK för mig att lägga ut bild på honom här. Ni får ha lite tålamod till hehe!
 
Jag förstår absolut din fråga när det gäller parningen! Tror att han möjligtvis skulle vara lite mer "hormonstinn" precis dagarna efter att han fått para men även där gäller lydnaden och att så klart inte lita på dom och lämna dom ensama. Catta har t.ex. en superfin hane hemma som gått i avel flera gånger och även på hennes egna tikar och det är absolut inga problem ändå, han vet att det är varsegod som gäller. Men man ska absolut inte bara förlita sig på lydnaden, är ögon i nacken som gäller hehe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0