En fråga om kedja

Här inne har det ekat lite tomt, ni får ursäkta! Jag har blivit stel och konstig i nacken (orkar inte med mer saker..) och känner mig allmänt dålig förutom migränen. Ska på återbesök hos herr doktorn imorgon så då får vi se vad han säger.
 
Såg att jag fått en fråga och tänkte ta och svara på den innan det är dags för sängen för oss.
 
 
Kajsa - Är det ett måste att skära in kedjan sådär i halsen/hakan?
 

Skära in? Tror bara bilden lurar ögat. De flesta ställer hundarna i tunn snakekedja (som också jag använder) för att det ska synas så lite som möjligt. På bilden nedan så håller man bara upp kedjan lite lätt men eftersom många bostons har lite extra hud så kan det lätt se ut som att man "hänger" hunden vilket man inte gör.
Många raser ställs genom att man håller lite lätt i kedjan uppåt för att man oftare får en snyggare avgränsning till halsen och man ser en ordentlig skillnad mellan huvud, nacke och hals.
 
Så skär in i och rycker i dom gör vi absolut inte! Utställning ska vara skoj, man jobbar ju ihop med hunden som team. Sen finns det säkert en del handlers som tar i för hårt med hundarna men kan bara tala för mig själv!
 
 
Jag med Yra

Kommentarer
Postat av: Fanny

supersnygg outfit! :)

2012-08-13 @ 05:50:18
URL: http://melkerpug.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0