En fråga om färg

Jobus - Vad färgregistreras Bostons som? På vissa bilder ser man typiska brindle-tecken, men de ser inte lika tydliga ut som på ex. boxrar. Ha det! :D
 
Hej! Mina två korvar är reggade som brindle & vit, vilket är den vanligaste färgen i Sverige.
Finns olika ljusa/mörka varianter av brindle. Andra godkända är seal eller svart med vita tecken. Seal är enligt mig väldigt ovanlig i Sverige och tror inte att många är reggade som det. Seal förefaller svart men har en röd skiftning som är synlig i sol- eller starkt ljus och den varianten tror jag är mer vanlig i USA som också är rasens hemland. Yras morbror Chandis Xtreme är en ljus brindle till exempel,
 
 
Chandis Xtreme "Japp" som på bilden är ca 9 månader.

Kommentarer
Postat av: Jobus

Wow :O Seal har jag aldrig hört talas om. Ser riktigt fint ut! Det kan inte vara brun (liver/choklad/röd etc.) då? Fast nosen ser ju inte ut att vara brun. Annars skulle jag tippat på att det var brunt Eumelanin tillsammans med det röda Feomelanin som gav ett sådant ljust intryck.
Coolt :)

2012-08-15 @ 10:09:43
URL: http://diddisdagbok.blogg.se
Postat av: Dessi & Teddie :)

Så vacker :)

2012-08-16 @ 20:04:17
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0