Dagens tips!

Var länge sedan jag hade "dagens tips" men kom på ett nu när jag satt och klippte klorna på hundarna.
Något som många gör inför ett utställning är att klippa klorna dagen innan utställningen, man vill ju ha dom i tip top!

Men jag skulle säga att man aldrig ska klippa klorna dagen innan, i alla fall gör inte jag det. Varför inte?
Jo för att om man skulle ha oturen att klippa i pulpan så kan man om man ha otur får en hund som haltar/går konstigt i ringen eller att det råkar gå upp och börja blöda i ringen. Jag klipper alltid klorna 2 - 3 dagar innan och filar sedan istället med vanlig nagelfil dagen innan. Praktiskt!



Jag & Teo i ringen.


Kommentarer
Postat av: Moa

Bra tips! :) Det borde man tänka på när det gäller andra djur också tycker jag, dessutom blir klorna finare om man filar de istället för klipper så att fila dagen innan var ett bra tips! :D

2012-04-26 @ 15:38:31
URL: http://djurparadiset.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Det sa alltid min morfar också när han såg att någon klippte klorna på sin hund på utställningsplatsen. Så sant så!

2012-05-04 @ 08:21:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0